Svar från GB

Det kom ett svar från GB. Det var faktiskt ett långt mejl och jag tänker inte publicera hela svaret, men här kommer ett utdrag:

" Bland årets nyheter finns glassen Girlie, som är tänkt till alla som tycker om en
fruktig glass och är ett alternativ till den som inte är så förtjust i choklad.

Glassen Girlie ser vi som ett skojigt  retroinslag som förmedlas av den rosa färgen,
namnet, stjärnformen, helt enkelt 70-talsdisco.


Glass väcker känslor och glass engagerar det vet vi av erfarenhet - självklart vill vi
inte skapa upprörda känslor, utan som sagt glass ska vara glädje. GB Glace har inte
någon intention att utesluta någon enskild grupp med vårt sortiment av glass -  tvärtom
så hoppas vi att de glassar vi säljer faller så många som möjligt i smaken ung som
gammal, kille eller tjej.

Vi vill sälja glass till alla, ge ett brett sortiment så att våra konsumenter kan välja efter
smak och tillfälle."

I borgens tidigare
inlägg liksom i mejlet till GBs konsumentkontakt ställde jag frågan vad smink har med glass att göra. Detta har jag fortfarande inte fått svar på. 

När vi ändå är inne på det här med produkter och reklam så tycker jag ni ska ta en titt på det här. Tack konsumbloggen för du uppmärksammat detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback