Minnen från förr

Slott
 Bild: peeron.com

En gång för längesen, då varken bloggar eller internet fanns satt jag på mitt rum med mitt LEGO. Jag minns inte om jag fick riddarborgen i födelsedagspresent eller julklapp, men den var en underbar present! Jag älskade att bygga borgen, riva, för att bygga upp den igen och helst utan att följa den lilla beskrivningen i färg som medföljde.

Andra favoriter var polishelikoptern, grävskopan, det lilla huset med tillhörande trädgård och posten. Posten med sina små brev som man kunde posta i gula brevlådor; som i sin tur gick att tömma genom att öppna den lilla luckan. Med risk för att låta mossig, så var det härliga tider. 

På den fantastiska sajten peeron.com hittar du mängder av byggsatser sorterade efter årtal. Jag lovar du kommer känna igen dig bland de fantastiska bilderna!

Idag är allt mitt lego samlat i en stor låda hemma hos far och där fyller det sitt syfte för alla barnbarn som hälsar på. Och ibland när jag hälsar på, gräver jag i lådan, plockar bland bitarna och minns hur roligt det var att bygga!

Kommentarer
Postat av: Zassi

Hihihi.. det va ett bra tips :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback