Jag vill ha en skärbrännare

Steg 1 Demontering
Innan vagnen kan anpassas för Lizzi måste allt gammalt tas bort. Det gör man enklast med skärbrännare. Det har jag inte tillgång till så det får bli vinkelslip. Det fick bli en ny rejäl 180 mm på ÖoB - Best Tools för 600 kr. Ingen kvalitetsmaskin men den borde orka med bättre än de gamla små. Det gjorde den med besked men tyvärr tar det ändå jättelång tid. På en kväll lyckades jag bara få bort en stötta. Sonen hjälpte till med Perago roterande blästern och tog bort gammal färg från balkarna samtidigt som han undvek att bli träffad av mitt gnistsprut. Avslutningsvis har vagnen börjat få lite vit rostskyddsfärg. Troligen ska den bli gul när den är färdig.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback