Pysseldag


Idag har det varit en riktig pyssel och fixardag. Jag har försökt att mäta var ett eventuellt extra fönster ska hamna i Lill Sniffs rum. Först ska jag ta och prata med byggnadskontoret för att se om de tror att vi kommer få bygglov för att sätta in ett fönster.

C-G har gjort klart båtvagnen, tyvärr har jag ingen bild på det. Istället blir det en bild på tjärningen av altanen. Vi har bara suttit där ett fåtal gånger i sommar, å andra sidan är den ju klar när vårsolen kommer igen. Istället för att bara olja har vi valt att använda roslagsmahogny som är en blandning av tjära, linolja och terpentin.

Jag har sytt lite också - gjorde klart en omlotttunika som jag delvis har gjort om mönstret på. Kul att göra något efter eget huvud. Bild kommer så småningom, jag och kameran kommer bättre överens i dagsljus :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback