Altandörr


Vårt senaste projekt är ju att öppna upp från köket och sätta in en altandörr så man kan komma ut i trädgården. Vi har efter mycket om och men beställt en dörr som nu är på väg. Vi tänkte avvakta med altan då vi har så mycket annat på gång. Men ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig. Altanen har påbörjats och det går rasande fort :) Nedan ser ni lite bilder från arbetets gång. 


Hål för gjutrören borras mha ett jordborr.


Gjutning
 

Tvinga och låta det torka något innan skruvning i bärlinan.


Reglarna klara.

Kommentarer
Postat av: Williams mamma

Vad fint det kommer bli med den nya altanen! Åh jag vill också göra ny altan :-D. Jag hoppas att vi kommer dit tills nästa sommar. Vad härligt att åka ut med båten! Vi har ingen båt och känner inte många båtägare så vi är inte bortskämda med att vara på sjön. Det ser för härligt ut! Jag måste säga att jag är djupt imponerad över hur duktig du är på att sy! Vilka underbara kläder! Önskar att jag själv kunde sy, men jag har inget tålamod heller :-). Sköt om dig! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback