Äntligen klar

Overall storlek 62.

Den här overallen började jag på förra året - jag minns inte riktigt, men det var säkert i november. Den blev klar, förutom knapphålen och blev liggandes i högen Avsluta påbörjat. Jag tycker inte min Bernina gör så bra knapphål. Så för ett par veckor sedan gjorde jag ett nytt försök och blev nöjd. För att sy fast knapparna plockade jag fram den gamla trotjänaren Huskvarna Viking. Är det inte dåligt med en så pass dyr symaskin som Berninan att man måste ha en specialpressarfot för att sy fast knappar? Förstår nu varför man inte gör sig av med sina gamla maskiner - man behöver dom också.

Tyget är rött manchester som jag köpt på Tradera, även knapparna. Fodret är det som de flesta sybloggare känner till -elefanterna. Är så sugen på att köpa nya fina tyger - men har lovat mig själv att försöka spara in på tyginköpen.

Overallen är i storlek 62 så jag hoppas My kanske kan ha den till våren. Hon inte så stor lilla räkan :).

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Otroligt fin overall! Superfint med de vanliga knapparna fram och härlig färg på tyget!

Postat av: Sara - Zassi

Superfin overall. Och lilla räkan kommer att bli så snygg iden =)



Missa inte att du kan TÄVLA om superfint DUNÄGG hos mig.



Kramkram

2009-03-22 @ 14:33:51
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback