Pionstöd

Knut



Igår gjorde jag (L-A) pionstöd. Det var så kul, så jag gjorde två. Det hela började med att vi tänkte ta bort pilarna vi har i trädgården. Jag klippte ner skotten, och fick idén att göra ett blomstöd. Det blev sådär bra. Men så efter lite fixande fick jag till det. Man kan använda ståltråd om man vill, det gjorde jag först, men tyckte att det var häftigare om man kunde få till det utan. Det är inte helt lätt att få en snygg knut, men jag blev nöjd. Nu ska vi se hur det blir när pionen kommer :).

 


Kommentarer
Postat av: saravillfara

Åh, är du en så´n där duktig trädgårdsmänniska?
Tänk om jag vore mer som dig i det fallet, då skulle jag säkert ha en jättefin trädgård :)

Postat av: cleo

Underbart! Jag satt ch bläddrade i en bok med torkad pil och kom till en sida där de visade pionstöd. Tänkte jag skulle göra några, jag också. Nu blev jag ännu mer inspirerad. Pioner är min favoritblomma, men det är så sorgset att se hur de ramlar i backen av sin tyngd efter att regn. Så, pionstöd får bli helgens projekt! Trevlig helg! :-)

2007-05-04 @ 09:41:15
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback