Gott och blandat

I helgen hann jag faktiskt med att sy riktigt mycket. Jag blev klar med tröjan och sydde också ett näsduksfodral. Har läst om det hos så många andra bloggare ( bla hos Florin ) att jag blev så sugen. Det var verkligen enkelt. Nästa gång ska jag nog ta och göra om mönstret så jag får öppningen på ett annat ställe.

Sen påbörjade jag en klänninge också. Med foder - gjorde även här om mönstret något, blev dock inte helt nöjd med knäppningen, men nu vet jag vad jag ska ändra på till nästa gång. Hoppas kunna lägga upp bilder så småningom.

Den hemliga virkningen är också snart klar ett öra är kvar plus montering - sen kommer bild på den med :)

Idag ska vi till färgaffären igen - sist vart det ju inget vidare - men det var faktiskt inte vi som valt felt kulör. Nej, det var i blandningen det blivit fel. Färgpumpen hade nämligen gått sönder. Idag ska vi köpa en ny färg till stolen som C-G renoverar. Därför har vi just nu en stol i bagaget, då vi inte vet vad det är för orginalfärg :)

Någon målning tror jag inte det blir ikväll för min del, då det bli träning i stället!

Kommentarer
Postat av: Zassi

Vad smart med datorbordet! Det har jag många gånger tänkt att jag borde ha ett, det blir för j*dra varmt :)
Ser fram emot lite bilder på virkning och klänning och...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback